Kvartet Kompost3 (Martin Eberle, truba; Benny Omerzell, klavijature; Manu Mayr, bas i Lukas König, bubnjevi) izrasta na osnovama Majlsovog fank-džeza i evropske psihodelije, otkrivajući originalni put između džeza i roka, slobodne improvizacije, vibrirajućih orgulja i gruv ritma.
Sastav je od osnivanja (2009.) objavio četiri albuma, nekoliko singlova i vinil sa remiksima, a nastupao je i na značajnim festivalima u srednjoevropskim zemljama, stekavši reputaciju jednog od najuzbudljivijih austrijskih bendova mlađe generacije. Srpskoj publici premijerno će se predstaviti na koncertu u okviru 34. Beogradskog džez festivala, 27. oktobra u sali Amerikana Doma omladine Beograda.
Nastup je realizovan uz podršku Austrijskog kulturnog foruma u Srbiji, ulaznice su u prodaji preko EVENTIM mreže.
Koja je to nit koja članove benda Kompost3 umetnički povezuje?
Benny Omerzell: Svaki od članova benda dolazi iz različitog muzičkog miljea, od klasike, preko džeza do roka i elektronike. Ipak, oduvek smo delili istu viziju o tome šta želimo zajedno da kreiramo i na koji način da povežemo sve te uticaje u novu vrstu muzike. Sviramo zajedno već skoro 10 godina, pored ovog benda svako od nas ima i dosta drugih umetničkih projekata kojima se bavi, ali svi ti “izleti” hrane i muziku koju radimo kao Kompost3.
Važite za jedan on najuzbudljivijih sastava mlađe generacije na austrijskoj džez sceni. Šta je, po vašem mišljenju, to “nešto”, drugačije i specifično u muzici grupe Kompost3, što privlači publiku i kritiku?
Benny Omerzell: Mislimo da je jedna od naših najvećih prednosti energija na koncertima, kao i mogućnost da se prilagodimo različitim koncertnim prostorima i različitoj publici. Sposobnost da uvek iznenadimo i slušaoce i same sebe. Od prvog dana kada smo počeli da sviramo zajedno stvorila se neka specifična hemija među nama, što publika i kritika izuzetno cene.
Recite nam nešto više o albumu “Abyss” koji ste objavili ovog septembra.
Benny Omerzell: Muzika na našem novom albumu je možda mračnija i mirnija u odnosu na prethodne, ali je nastavak naše neprekidne portage za novim zvukom i kreiranjem posebne atmosfere u koju naša publika može da uroni. “Abyss” je prvi deo dvostrukog albuma, a drugi deo ćemo objaviti na proleće 2019. godine.
Dobitnici ste dve važne nagrade: austrijske BAWAG P.S.K Next Generation Jazz Award 2014 i nemačke Bremer Jazzpreis 2014. Šta to znači za jedan mlad bend?
Benny Omerzell: To je velika čast i veliko priznanje za dugogodišnju posvećenost i trajanje. Nagrade poput ovih su veliko ohrabrenje za mlade i vredne muzičare. Takođe, novčani deo nagrade smo iskoristili na dobar način, uložili smo ga u produkciju trećeg albuma “Ballads for Melancholy Robots”.
Koliko poznajete srpsku džez scenu, da li znate nešto o Beogradskom džez festival?
Benny Omerzell: Oduvek cenimo muziku Bojana Z, neki od nas su studirali u Gracu gde predaje Stjepko Gut, a imali smo priliku i da upoznamo neke jako talentovane mlade džez muzičare iz Srbije. O Beogradskom džez festivalu smo čuli samo najbolje, od kolega koji su prethodnih godina nastupali kod vas. Veoma se radujemo što ćemo po prvi put imati koncert na ovom festivalu.
Šta publika može da očekuje od vašeg nastupa na Beogradskom džez festivalu?
Benny Omerzell: Jako smo srećni što ćemo ponovo biti zajedno na sceni posle nekoliko meseci rada na drugim projektima, tako da publika može da očekuje izuzetno energičan nastup, sa mnogo novih kompozicija i drugih iznenađenja!
Slogan ovogodišnjeg BDŽF je “Bez granica” – ima li granica u savremenoj džez muzici?
Benny Omerzell: Po našem mišljenju ne bi trebalo da postoje granice u bilo kojoj oblasti umetnosti. Naravno, svaka nova generacija suočava se sa celokupnom muzičkom istorijom, činjenicom da mora da je vrati sebi i da pokuša da osveži pravila i norme koji postoje, kako bi cela stvar nastavila da se “kotrlja”.